Vanliga frågor och svar

LIVLY slår gärna in dina presenter, till en kostnad för 49kr per paket. Glöm inte att lägga till presentinslagning i varukorgen och välj vilka produkter du vill ha inslagna. Vill du ha fler presentförpackningar så lägg rätt antal i varukorgen.

Du kan köpa våra digitala present som är giltiga i 2 år här: Presentkort

Skicka ditt mail med ditt ordernummer till info@livlyclothing.com. Vi strävar alltid efter att svara inom 24 timmar, men under REA-perioder och helgdagar tar det längre tid.

Nedsatta giftset slås ej in under REA period. Det går jättebra att lägga till presentinslagning för 49kr.

Vi har tyvärr inte möjlighet att reservera varor i kundkorgen. Men för smidigare köp så sparas din kundkorg på den webbläsare du använder för framtida köp.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra en slutförd beställning. Om din order inte skickats iväg så erbjuder vi dig rätten att avbryta din order och lägga en ny order. Detta för att vi ska kunna skicka iväg din order fortast möjligt.

Rabattkoder går inte att kombinera med andra pågående erbjudanden eller REA.

Öppet köp gäller om varan är oss tillhanda inom 14 dagar från och med den dagen du hämtat ut ditt paket. 

LEVERANS

Ditt paket kommer att skickas med Postnord eller Budbee. Ditt paket kommer skickas inom 1-5 arbetsdagar.

Inom Sverige gäller följande fraktkostnader. Postnord kostar 49 kr och fraktfritt över 799 kr. Budbee kostar 69kr.

LIVLY skickar över hela världen. Vi gör vårt yttersta för att nå dig, vart du än befinner dig. Befinner du dig utanför Sverige, se till att du shoppar på livlyclothing.eu

Alla ordrar förutom ordrar från USA skickas från vårt webbshopslager i Stockholm.

Det kan ta uppemot 14 dagar för att pengarna för returen återfinns på ert konto.

Vi reserverar oss för eventuellt misstämmande lagersaldo som undantagsvis skulle kunna förekomma. I händelse av att en vara skulle saknas vid plockande av din order: justerar vi din order, plockar bort varan från leveransen och betalar genast tillbaka varan. Du kommer få ett mail från Klarna på att din faktura har uppdaterats.

Det finns tyvärr inga möjligheter att dra av rabatter på en tidigare lagd order. När vi har ett erbjudande så gäller det rabatterade priset under kampanjperiodens datum och kan inte dras av på köp som gjorts innan eller efter periodens slut. Har erbjudandet en specifik rabattkod ska denna anges i kassan för att vara giltig, vi kan ej justera detta i efterhand.

RETUR & REKLAMATION

Vänligen fyll i följesedeln med orsak "3. Felaktig vara" och returnera varan fraktfritt så skickar vi ut den rätta när vi mottagit den felaktiga.

Du har 14 dagars öppet köp från den dagen du mottagit paketet och inom 30 dagar får du ett presentkort.

Fyll i följesedeln och ange orsak till retur. Lämna in på närmaste PostNord ombud och använd fraktsedeln som följde med i paketet, spara ditt inlämningskvitto tills att vi hanterat din retur och återbetalat dig. Returfrakt dras av á 59kr. Det går även bra att göra retur gratis i butik, då behöver du ha med dig din följesedel som kvittounderlag.

Vi skickar alltid med en returfraktsedel i alla ordrar som går att returnera (ej badkläder, hårband, rosetter). Om du tappat bort denna kan du maila oss och vi skickar en ny till dig via mail, vi har inte möjlighet att skicka med post.

Vi följer alltid ARN och erbjuder alltid:
1. Lagning
2. Ny vara
3. Återbetalning

Vi behöver antingen ett kvitto eller ett ordernummer för att kunna hantera din reklamation. Maila in till info@livlyclothing.com och döp ämnet till Reklamation i följd av ditt ordernummer. Bifoga bilder på produkten du vill reklamera.

Vid reklamation så mailar vi alltid ut returfraktsedel, vi har dessvärre inte möjlighet att skicka med post.

Vi har inga byten online men det går bra att göra en retur och få ett presentkort på varans värde exklusive returavgift på 59kr. För att kunna göra detta behöver vi ett ordernummer samt att det är inom tidsramen för bytesrätt (30 dagar).

Produkter

Vi garanterar att alla produkter sålda med Livly etikett är designade av LIVLY.

Pima Bomull är känd som den mjukaste bomullen i världen. Materialet är idealt för barn och vuxna med känslig hud. Den fantastiska kvaliteten Peruansk Pima Bomull har gör att kläderna blir mjukare med tiden och dina plagg håller längre.

Alla LIVLY produkter är nya och oanvända.

På varje produktsida finns storlekguide för kläder, mössor och skor. Där kan du enkelt se vilken storlek som passar just ditt barn. Är du ändå osäker så vänligen kontakta kundtjänst