Vanliga frågor och svar

LIVLY slår gärna in dina presenter, till en kostnad på 49 kr per paket. Glöm inte att lägga till presentinslagning i varukorgen och markera vilka produkter du vill ha inslagna. Max 3 artiklar per presentinslagning. Vill du slå in mer än 3 artiklar, vänligen lägg till fler presentinslagningar i varukorgen.

Du kan köpa våra digitala present som är giltiga i 2 år här: Presentkort.
Presentkort köpta online gäller enbart online och
ej i våra butiker.

Maila oss på info@livlyclothing.com eller kontakta oss på
telefon: 08-611 11 80. Ha gärna ditt ordernummer redo om det gäller din order.

Vi strävar alltid efter att svara på mail inom 24 timmar, men under REA-perioder och helgdagar reserverar vi oss för eventuellt något längre svarstid.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra en slutförd beställning. Om din order inte har skickats iväg så erbjuder vi dig rätten att avbryta din order och lägga en ny order. Detta för att vi ska kunna skicka iväg din order fortast möjligt.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt (öppet köp) enligt Distansavtalslagen. Varan skall vara oss tillhanda inom 14 dagar från den dagen du hämtat ut ditt paket för att få din order återbetald. Notera att vi inte återbetalar den ursprungliga fraktkostnaden vid en retur.
Är varan oss tillhanda efter 14 dagar men inom 30 dagar får du istället ett tillgodokvitto.

Rabattkoden du får i samband med att du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev gäller endast för varor på ordinarie pris, dvs den gäller ej på nedsatta varor eller i kombination med andra rabatter. Om koden fortfarande inte skulle fungera, vänligen kontaka kundservice.

LEVERANS

Ditt paket skickas till förvalt ombud med DHL eller hemleverans med Budbee eller DHL. Paketet skickas vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar. Vid högt
tryck under kampanjperioder reserverar vi oss för något längre leveranstider.
Ladda ner appen Mina paket (DHL) eller Budbees app för att enkelt kunna spåra och följa din leverans.

När du lägger en order väljer du om du vill ha hemleverans med Budbee eller DHL. Transportföretaget meddelar dig efter lagd order om tider gällande när hemleveransen kommer att ske. Du som kund ansvarar för paketet från det att transportföretaget har lämnat det utanför din dörr och du har aviserats om att paketet levererats. Skulle något inte stämma med leveransbeskedet är du som kund skyldig att anmäla det till transportföretaget.

Inom Sverige gäller följande fraktkostnader:

  • DHL Service Point 59 kr (fraktfritt över 799 kr)
  • Budbee 69 kr (fraktfritt över 799 kr)

LIVLY skickar över hela världen (utom Ryssland och Ukraina).

Vi gör vårt yttersta för att nå dig, vart du än befinner dig. Befinner du dig utanför Sverige, se till att du shoppar på livlyclothing.eu.

För orders till/inom USA hänvisar vi till livlyclothing.com

Alla ordrar (förutom ordrar från USA) skickas från vårt lager i Sverige.

Vi reserverar oss för eventuella inkorrekta lagersaldon som undantagsvis skulle kunna förekomma. I händelse av att en vara skulle saknas vid plockande av din order: justerar vi din order, plockar bort varan från leveransen och betalar genast tillbaka varan. Du kommer få ett mail från Klarna på att din faktura har uppdaterats.

Det finns tyvärr inga möjligheter att dra av rabatter på en tidigare lagd order. När vi har ett erbjudande så gäller det rabatterade priset under kampanjperiodens datum och kan inte dras av på köp som gjorts innan eller efter periodens slut. Har erbjudandet en specifik
rabattkod ska denna anges i kassan för att vara giltig, vi kan ej justera detta i efterhand.

RETUR & REKLAMATION

Vänligen fyll i följesedeln med orsak "3. Felaktig vara" och returnera varan fraktfritt så skickar vi ut den rätta när vi mottagit den felaktiga.

Vill du göra en retur ska paketet vara återlämnat hos ombud alternativt inskickad inom 14 dagar från det att du mottagit ditt paket för öppet köp med pengarna tillbaka.

Efter 14 dagar men inom 30 dagar får du ett presentkort.

Fyll i följesedeln och ange orsak till retur. Lämna in på närmaste DHL Service Point ombud och använd fraktsedeln som följde med i paketet, spara ditt inlämningskvitto tills vi hanterat din retur och återbetalat dig. Returfrakt dras av á 59 kr. Det går även bra att göra retur kostnadsfritt i butik, då behöver du ha med dig din följesedel som kvittounderlag. Notera att vi ej återbetalar den ursprungliga fraktkostnaden vid en retur.

Alla produkter måste vara i originalskick vid retur. Plaggen får inte ha använts eller tvättats. Alla lappar ska vara intakta, sitt kvar och produkterna ska skickas tillbaka i sitt originalemballage.

Observera att returrätten ej gäller på rosetter, hårband, presentinslagningar eller borderade produkter.

Vid retur av badkläder krävs det att plomberingen samt plastskyddet i trosan/baddräkten sitter kvar. Vid retur av finkläder krävs det att plomberingen sitter kvar.

Om en retur inkommer och inte uppfyller ovan krav kan returen ej godkännas och varorna kommer att skickas tillbaka till dig.

Vi erbjuder inte byte online men det går bra att returnera och lägga en ny order för annan storlek/vara.
Det går däremot bra att genomföra byten i någon av våra fysiska butiker mot uppvisande av följesedeln. Bytesprodukten får ej understiga ordervärdet.

Det går bra att genomföra byten i någon av våra butiker mot uppvisande av följesedeln. Bytesprodukten får ej understiga ordervärdet.

Vi skickar alltid med en returfraktsedel i alla ordrar med produkter som går att returnera (ej hårband, rosetter och presentinslagningar). Om du tappat bort denna kan du maila oss så skickar vi en ny till dig via mail, vi har inte möjlighet att skicka med post.

Observera att vid leverans med Budbee så medföljer ingen retursedel, kontakta oss så mejlar vi en retursedel.

Vi följer Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) och erbjuder alltid:

1. Lagning
2. Ny vara
3. Återbetalning

Vi behöver antingen ett kvitto eller ett ordernummer för att kunna hantera din reklamation. Maila in till info@livlyclothing.com och döp mailet till "Reklamation" i följd av ditt ordernummer. Bifoga bilder på produkten du önskar reklamera.

Vid reklamation så mailar vi alltid ut returfraktsedel, vi har dessvärre inte möjlighet att skicka med post.

Observera att normalt slitage inte är grund för reklamation.

Vi gör inga byten online men det går bra att göra en retur och få ett presentkort på varans värde, exklusive returavgift på 59kr. För att kunna göra detta behöver vi ett ordernummer och det måste vara inom tidsramen för bytesrätt (30 dagar).

Det kan ta uppemot 14 dagar innan pengarna för returen återfinnas på ert konto. Notera att vi inte återbetalar den ursprungliga fraktkostnaden vid retur.

Returrätten gäller på samtliga produkter utom rosetter, hårband, presentinslagning och broderade produkter. Observera att vid retur av badkläder samt finkläder gäller det att plomberingen sitter kvar.

Produkter

Vi garanterar att alla produkter sålda med LIVLY-etikett är designade av LIVLY.

Pima bomull är ett material som är en stor grundsten till LIVLYs existens. LIVLYs pima bomull handplockas i Peru, vilket är en av världens främsta producenter av bomullssorten. Pima bomull skiljer sig från vanlig bomull genom sina längre och tunnare fibrer vilket ger den ett flertal fördelar.

En av fördelarna är dess exceptionella mjukhet och naturliga glans som skapar en unik känsla mot huden. Bomullen har hypoallergena egenskaper vilket innebär att det inte innehåller några allergiframkallande ämnen, något som är perfekt för tunn och känslig babyhud. Då ditt barns hud är 10 gånger känsligare än din egen, är detta ett perfekt val för våra minsta.

Materialet har även en exceptionell styrka och hållbarhet vilket gör det mer slitstarkt och tåligt och kan hålla längre samt behålla sin form även efter upprepad användning och tvätt. Pima bomull är också känd för sin utmärkta andningsförmåga samt sin färgbeständighet.

Alla LIVLY-produkter är nya och oanvända.

På varje produktsida finns storlekguide för kläder, mössor och skor. Där kan du enkelt se vilken storlek som passar just ditt barn. Är du ändå osäker så vänligen kontakta kundtjänst.

Vi förbehåller oss rätten att cancellera en order om priset på en vara är uppenbart felaktigt.

Enligt Konsumentverket gäller följande:
Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet, har du rätt att få köpa varan till det pris som står i bekräftelsen. Det gäller även om företaget hävdar att varan hade ett felaktigt pris när du köpte den. Men om det är uppenbart att priset är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället, behöver företaget inte sälja varan till det priset. Om du och företaget inte är överens om att priset varit uppenbart felaktigt kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, för att få tvisten prövad.